Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna www.bastionburgstadt.fora.pl
Pabianickie forum graczy wh40k
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bitwy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna -> Turnieje / Kampania na Maleo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Relax



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 12:00, 22 Gru 2010    Temat postu:

Trudny ale bardzo ciekawy scenariusz. Mam kilka pytań uścislających:
1) czy rzucamy za przejęcie inicjatywy?
2) rozumiem, że mój rhinos ma wyjechać ze stołu przez krawędź przeciwnika?
3) czy rozstawiam wszystkie swoje jednostki jako pierwszy (łącznie z infiltracją) czy najpierw zwykłe - potem przeciwnik potem ja infiltratorów i on swoich?
4) rozumiem, że konwojowany Rhinos ma zasadę naprawianie - jak każdy inny Rhino?
5) Przeciwnik może zakontestować moje zniszczone Rhino dowolną jednostką czy tylko scoringiem?


Ostatnio zmieniony przez Relax dnia Śro 12:03, 22 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:04, 22 Gru 2010    Temat postu:

Cieszę się, że scenario się podoba Smile i już odpowiadam:
1. Tak, normalnie. Najpierw się rozstawiacie zgodnie z zasadami, potem rzut kto zaczyna, potem na przejęcie ewentualnie jeśli się chce przejąć.
2. Tak.
3. Infiltracja zawsze rozstawia się na końcu. Najpierw ty się stawiasz (bez infiltracji) potem mendel, potem infiltracje (jeśli macie oboje to rzucacie kto pierwszy).
4. Tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:55, 02 Sty 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 7 – „Pierwsza krew”
Boo (Daemons) vs Relax (SM Ultramarines)

Miejsce: Maleo, przedmieścia miasta Vea (nr 9 na mapie)
Punkty: 1200
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, 0-2 FA, 0-2 HS
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie.
Stół: 72” x 48”
Długość gry: 6 tur
Rozstawienie: pitched battle
Cel: anihilacja, gramy na KP (w razie remisu w KP, wygrywa ten kto zdobędzie więcej VP).

Rozpoczął się atak na miasto Vea. Bitwa rozpoczyna się na przedmieściach. Agresor zaatakował niespodziewanie. Ultramarines są przygotowani do obrony miasta, szybko rozlokowali oddziały. Ku zaskoczeniu marines nie atakują ich heretycy ani zdrajcy, są to same demony. Odnaleziono sposób aby je tu przyzwać. Spełnił się czarny scenariusz, ostatnie zaburzenia osnowy to nic innego jak manifestacja sił czterech potęg Chaosu. Synowie Imperatora są gotowi do walki, bez względu kto jest przeciwnikiem. Nie mogą zawieść gdyż wtedy przedmieścia upadną - zginie wiele osób a wróg przesunie się w głąb miasta gdzie dojdzie do jeszcze straszliwszej bitwy. Poleję się pierwsza krew w mieście Vea.

Inwazja rozpoczęta, Marines pokonani. Przedmieścia są skazane na zagładę. Nawet sam Lysander nie zwyciężył z czterema potęgami. Atak na Vea się rozpoczął!


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Pon 20:37, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 1:00, 03 Sty 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 8 – „Polowanie na artefakty”
Omar (SW) vs Relax (SM) vs Mendel (SM) vs Douma (IG)

Miejsce: Maleo, Piaski Chaosu (nr 2 na mapie), im więcej terenów tym lepiej
Punkty: 200
FOC: 0-2 Troops, 0-1 Elites, Fast Attack
Głównodowodzący: nie może brać udziału w bitwie
Stół: 48” x 48”
Długość gry: specjalna (patrz zasady specjalne)
Rozstawienie: spearhead (ćwiartki), 9” od środka stołu, 9” od krawędzi przy środku stołu. Każdy rzuca kością, ten kto uzyska najwięcej rozstawia się pierwszy, drugi wynik rozstawia się drugi itd. Tury graczy przebiegają zgodnie z tym rzutem (czyli ten kto pierwszy się rozstawia zaczyna, następnie drugi rozstawiony itd). Nie można umieszczać wojsk w rezerwach, infiltracji, nie można korzystać z deep strike.
Cel: zniszczyć lub zmusić do ucieczki przeciwnika (patrz zasada rozbicie). Zwycięzca bitwy stanie się posiadaczem artefaktu.
Zasady specjalne: Martw się o własną dupę! (każdy model operuje oddzielnie, jakby był oddzielnym oddziałem, nie ma koherencji itd.); Rozbicie (gdy stan liczebny twojej armii spadnie do 50% początkowego stanu musisz na początku każdej swojej tury testować liderkę (cecha Ld), jeśli test się nie udał twoje wojska uciekają i są usuwane ze stołu. Do testu bierzemy Ld modelu, który posiada najwyższą cechę Ld i jest na stole. Gdy testujemy rozbicie po raz drugi otrzymujemy modyfikator -1, gdy trzeci raz modyfikator -2 itd.)

Rozpoczęto poszukiwania artefaktów poprzedniej wojny. Jedni szukają ich aby ponownie ich użyć, inni aby je zniszczyć lub nie dopuścić żeby wpadły w ręce przeciwnika. Wysłane zostały specjalne małe wyspecjalizowane oddziały. Niełatwo będzie zwyciężyć lecz gra jest warta swojej ceny.

Gra powinna pójść szybko stąd zamieszczam więcej artefaktów do zdobycia. Myślałem żeby zagrać 2 lub 3 razy. Poniżej opisuje przedmioty do zdobycia (zgarnie go ten kto wygra poszczególną bitwę).
Artefakt może być wykorzystany przez głównodowodzącego, nie musi on go używać w każdej bitwie. Jest on nową opcją ekwipunku do wyboru dla niego, ma on swój koszt i zasady specjalne.

Artefakt 1: „Pancerz Osnowy” – 10 pkt
Pancerz daje Sv 2+ oraz 6+ na moce psychiczne. Na koniec bitwy gracz rzuca kością – jeśli wypadnie 1 to posiadacz pancerza otrzymuje ranę od demona mieszkającego w zbroi (nie można się chronić żadnym savem, invem, czymkolwiek).
Wygląd pancerza może się lekko zmieniać, na życzenie może pojawić się na nim gwiazda Chaosu, znak mrocznego boga lub herb zakonu. Jest on dziełem mistrzów nieznanego zakonu. Od zbroi bije niebieska poświata, a posiadacz czasem słyszy ciche szepty demona.

Artefakt 2: „Naszyjnik pana czaszek” – 15 pkt
Naszyjnik jest dodatkowym ekwipunkiem. Daje on bonus +2A w szarży. Ten bonus zastępuje standardowe +1A w szarży. Dodatkowo jeśli w Assault phase model może zaszarżować przeciwnika to musi to uczynić (sam lub z oddziałem).
Naszyjnik na srebrnym łańcuchu. Do łańcucha przyczepiony na środku jest znak Khorna a po obu jego stronach 7 zębów jakieś nieznanej bestii. Posiadacza naszyjnika zaczyna cieszyć rozlew krwi. Bywają momenty gdy traci on kontrolę nad sobą i natychmiast musi coś zabić a wtedy jego wrogowie powinni mieć się na baczności...

Artefakt 3: „Łamacz barier” – 15 pkt
Jest to power weapon, jednoręczny, jeśli Łamacz Barier zada ranę a przeciwnikowi wyjdzie inv save to musi go przerzucić. Każdy udany inv save spowodowany przez tą broń musi być przerzucony (lecz tylko ten topór a nie np. fist, który jest drugą bronią albo ktoś z oddziału).
Jest to jednoręczny topór. Bardziej przypomina nawet siekierę. Z ostrza biją lekkie błyskawice podczas uderzenia. Na samym dole topór posiada imperialnego orła, który jest zawsze ciepły. Topór ten był darem od płatnerzy Imperialnych Pięści dla kapitana V Kompanii Gniewu Imperatora, który poległ tu podczas ostatniej wojny na Maleo.


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Wto 13:07, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:58, 06 Sty 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 9 – „Krwawe łowy”
Boo (BA) vs Michał (DE)

Miejsce: Maleo, Pomnik Imperatora i pobliski klasztor (nr 12 na mapie)
Punkty: 750
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, Fast Attack, Heavy Support
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie.
Stół: 48” x 48”
Długość gry: 6 tur
Rozstawienie: spearhead (ćwiartki)
Cel: anihilacja, gramy na KP.

Silas otrzymał rozkaz od samego Lorda Victora. Miał zabrać garstkę wojowników i udać się do pomnika Boga-Imperatora. Victor zdradził mu, że pod pomnikiem jest mauzoleum. Za wszelką cenę musi zdobyć to mauzoleum, lecz nie może wziąć większych sił z powodu okolicznego terenu (który utrudniałby manewry większej armii) a przy okazji operacja ta ma nie zwracać zbyt dużej uwagi. Lew wsiadł na pojazd thunderhawka ze swoimi braćmi krwi i wyruszył. Na miejscu zastał go okropny krajobraz... Żołnierze mrocznych eldarów wyżynali zakonników oraz pielgrzymów do tego świętego miejsca. Gwardziści broniący tego miejsca leżą martwi lub zostali pojmani. Drakhar rozkazał swoim braciom zniszczenie pomnika, byłoby to piękne działanie. Zniszczenie symbolu tej planety, wiary i nadziei zabiłoby wszelkiego ducha obrońców tej planety. Takie było życzenie Drakhara. Na jego nieszczęście thunderhawk wylądował a z niego z modlitwą na ustach wyszli bracia aby zaprowadzić gniew jedynego prawdziwego Imperatora...

Zwycięstwo zakonu Gniewu Imperatora. Siły eldarów zostały wybite lecz zdołali pojmać zakonników oraz pielgrzymów. Silas udał się do podziemnego mauzoleum gdzie odkrył tajemnice zakonu w ukrytych katakumbach. Odkrycie to zmieni oblicze zakonu...


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Czw 18:21, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:08, 24 Lut 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 10 – „Cisza przed burzą”
Mendel (SM) vs Relax (SM)

Miejsce: Maleo, port kosmiczny "Sigma" (nr 15 na mapie)
Punkty: 900
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, 0-2 FA, 0-2 HS
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie.
Stół: 48” x 48”
Długość gry: 6 tur
Rozstawienie: dawn of war
Cel: anihilacja, gramy na VP. Wygrywa ten, kto zdobędzie więcej Victory Points.

Siły zła rozpoczynają ofensywę. Operacja rozpoczyna się we wschodniej części Maleo. Demony atakują miasto Vea, Hydra natomiast przygotowuje się do ataku na południu kontynentu. Wysłano małe siły aby zajęły port kosmiczny, stanie się on centrum zaopatrzeniowym dla większych sił potrzebnych do zdobycia miasta Arranca. Najpierw jednak renegaci muszą uporać się ze stacjonującymi tam Ultramarines. Jeśli atak się powiedzie renegaci zyskają bardzo ważny punkt strategiczny, jeśli poniosą klęskę Ultramarines zapiezpieczą teren i będą gotowi na następny atak, znacznie lepiej przygotowani.

Lojaliści z zakonu Ultramarines po ciężkich walkach odparli siły Hydry. Port nie został zajęty, nadal jest pod kontrolą Ultramarines. Trzeba umocnić obronę na wypadek kolejnego ataku, marines będą gotowi.


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Czw 22:39, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Relax



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Wto 14:05, 01 Mar 2011    Temat postu:

A może by tak zamiast KP zrobić VP co miałoby chyba większy sens na tak małe punkty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:08, 01 Mar 2011    Temat postu:

Zgoda, sensowne. Poprawione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendel
Administrator


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eskrador

PostWysłany: Czw 20:02, 03 Mar 2011    Temat postu:

Hydra przegrała. Tak pi razy oko o 170 punktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Relax



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pią 11:43, 04 Mar 2011    Temat postu:

Boo daj znać jakie bonusy (jeśli jakieś wogóle) dostaje nasza strona po tym zwycięstwie (może ten kto ma port kosmiczy ma re-rolla w rzutach na rezerwy np Wink )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:08, 04 Mar 2011    Temat postu:

Spokojnie, powiem ci w swoim czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:30, 15 Mar 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 11 – „Desant”
Mendel (SM - Szpony) vs Douma (IG - Planetary Defence Force aka PDF)

Miejsce: Maleo, 125 km na północny-wschód od miasta Seguti (nr 21 na mapie)
Punkty: 1300
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, Fast Attack, Heavy Support
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie (PDF może wystawić jako swego głownodowodzącego Lorda Terragusa wraz z weteranami).
Stół: 72” x 48”
Długość gry: 6 tur
Rozstawienie: pitched battle (długie krawędzie)
Cel: anihilacja, gramy na VP.
Zasady specjalne: deep strike, outflank, infiltracja, okrążyć ich! (PDF może umieścić dowolny unit w outflanku), Rozstawiona artyleria (Szpony posiadają 1 strzał podczas bitwy dzięki artylerii rozstawionej na brzegu, strzał ten odpala się normalnie w shooting phase, deklaruje się miejsce i rzuca się scatterką i 2k6 wg normalnych zasad blastów, artyleria posiada siłę 8, ap 3, dodatkową kość na przebicie pancerza pojazdów (8+2k6), znacznik Large blast oraz powoduje pinning).

Siły Hydry dokonały desantu na południowy kontynent na północny-wschód od miasta Seguti. Wielkie barki przypłynęły na brzeg, siły obrony planetarnej to zauważyły i natychmiast zaczęły przemieszczać wojska. Obrońców miasta wspierają gwardziści z fortecy Terpile oraz z miasta Perypio. Lord Terragus rozkazał wysłać część wojsk naprzeciw Szponom zanim desant się zakończy i umocnią oni swoje pozycje i będą mogli ruszyć na atomowe miasto. Gwardziści napotkali pierwsze siły około 125 km od miasta. Stary Smok ma plan, każdy sługa Imperatora, który go już spotkał nie chce aby ten plan się powiódł. Jeśli pokona on siły PDF wszystkie oddelegowane na ten kontynent siły ruszą na atomowe miasto a to na pewno się źle skończy dla Maleo. Niedługo ciszę przerwie odgłos bitwy...

Szpony Hydry wygrały bitwę, zdobyły przedmieścia i rozpoczęły swój marsz na Seguti. Siły PDF wycofują się do miasta aby tam przygotować się do obrony. Prawdziwa walka o Seguti dopiero się rozpocznie, nad miastem wiszą czarne chmury.


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Pią 10:41, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:18, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Jeszcze nie zdobyłeś miasta Twisted Evil

UWAGA!!!
Aby zdobyć miasto trzeba wygrać 2 z 3 scenariuszy. Jako, że Szpony rozpoczęły szturm na miasto teraz skrobnę wam 3 scenary, zwycięzca 2 z nich będzie kontrolował miasto. Tak samo będzie z każdym miastem.
Org
Very Happy


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Czw 21:27, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:15, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 12 – „Operacja H2O” [scenariusz #1 walki o Seguti]
Mendel (SM - Szpony) vs Douma (IG - Planetary Defence Force aka PDF)

Miejsce: Maleo, miasto Seguti (nr 21 na mapie), w pobliżu hydroelektrowni
Punkty: 900
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, Fast Attack, Heavy Support
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie (PDF może wystawić jako swego głownodowodzącego Lorda Terragusa wraz z weteranami).
Stół: 48” x 48”
Długość gry: 6 tur (w przypadku remisu więcej, patrz niżej.)
Rozstawienie: spearhead (ćwiartki)
Cel: capture and control, zwycięża ten kto kontoluje więcej baz niż przeciwnik. Jeśli po 6 turze obaj gracze kontrolują po 1 bazie lub żadnej gramy do momentu aż po pełnej turze obu graczy jeden z nich posiadać będzie więcej baz.
Zasady specjalne: deep strike, outflank, infiltracja.

Szpony wdarły się do miasta. Smok oddelegował część oddziałów aby te zdobyły hydroelektrownię. Jest to bardzo ważny punkt strategiczny dla Seguti. Siły PDF są gotowe do obrony. Niech Imperator ma ich w swojej opiece...

PDF zawiodło, Hydra zwyciężyła. Stary Smok ma plan co zrobić z tą hydroelektrownią. Lecz walka nadal trwa, jeszcze nie wszystko stracone.


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Czw 22:33, 19 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:24, 23 Kwi 2011    Temat postu:

Scenariusz nr 13 – „Ratuj się kto może!” [scenariusz #1 walki o Vea]
Boo (Demony) vs Relax (SM - Ultramarines)

Miejsce: Maleo, miasto Vea (nr 9 na mapie), dzielnica mieszkalna
Punkty: 1500
FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Elites, Fast Attack, Heavy Support (zakaz triplowania)
Głównodowodzący: może ale nie musi brać udziału w bitwie.
Stół: 72” x 48”
Długość gry: 5 tur, 6 na 3+, 7 na 5+ (w przypadku remisu więcej, patrz niżej.)
Rozstawienie: pitched battle (długie krawędzie)
Cel: seize ground (5 znaczników, które stawiamy wewnątrz budynków), zwycięża ten kto kontoluje więcej znaczników niż przeciwnik. Jeśli po ostatniej turze obaj gracze kontrolują tyle samo znaczników gramy do momentu aż po pełnej turze obu graczy jeden z nich posiadać będzie więcej znaczników.
Zasady specjalne: deep strike, outflank, infiltracja.

Demony zaatakowały miasto, pierwszy cel to dzielnica mieszkalna. Ultramarines wysłali siły aby ewakuować mieszkańców i powstrzymać najeźdźcę. Jeśli przegrają, demony spalą domy i pochłoną dusze cywili. Ultramarines nie mogą do tego dopuścić.

Demony przewodzone przez Aganazara rozpoczęły krwawy szturm na miasto. Pierwsza padła dzielnica mieszkalna. Porażka Mezara i Ultramarines kosztowała życie ogromnej liczby cywili. W całej dzielnicy są demony. Domy płoną, ludzie umierają. Wiele dusz zostało pochłoniętych i przeprowadzono liczne rytuały. Marines zawiedli, lecz miasto wciąż ma szansę na ratunek. Epathus nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Był to krwawy dzień dla miasta Vea...


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Pon 20:51, 16 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna -> Turnieje / Kampania na Maleo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin