Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna www.bastionburgstadt.fora.pl
Pabianickie forum graczy wh40k
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna -> Turnieje / Kampania na Maleo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:48, 17 Wrz 2010    Temat postu: Regulamin

ZASADY OGÓLNE:
1) Gramy według zasad 5. edycji Warhammer 40.000.
2) Obowiązują wszystkie Erraty, FAQ, PKZ i URP jakie wyjdą do czasu rozpoczęcia kampanii.
3) Podręcznik ZAWSZE ma pierwszeństwo wobec PKZ.
4) Dopuszczone są jednostki opisane w podręcznikach Imperial Amor oraz w White Dwarf, w tym Flyers, Heavy etc z wyjątkiem: Deathstorm Drop Pod oraz Lucius Drop Pod (ten dredowy). Jednostki te muszą jednak być reprezentowane przez oryginalne modele lub modele zrobione własnoręcznie, które wcześniej uzyskają akceptację koordynatora. Wyjątek stanowią jednostki opisane jako Experimental, które w ogóle nie mogą zostać użyte.
5) Nie można używać VDR ani Tyranid Monstrocities.
6) Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Space Wolves
Codex: Black Templars
Codex: Blood Angels
Codex: Eldar
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Witch Hunters
Codex: Imperial Guard
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Kroot Mercenaries (Chapter Approved 2004)
7) Gracze zobligowani są do posiadania przy sobie zasad używanych jednostek. Zalecane są oryginalne publikacje. Względnie wydruk z PDF. Zasady spisane własnoręcznie bądź wydruki budzące wątpliwość Koordynatora mogą stanowić podstawę do niekorzystnych rozstrzygnięć w wypadku sporów.
Cool Nie wymagany jest WYSIWYG. Ale fajnie by było jakby był.
9) Modele nie musza być pomalowane. Ale fajnie by było jakby były.
10) Modele muszą być sklejone.
11) Gracz może „proxować” 1 jednostkę na slot (np. 1 Troops i 1 HS, ale nie 2 FA), nie można „proxować” karteczkami. Niech modele trzymają mniej więcej wymiary jednostki.
12) Podstawową i główną zasadą Kampanii jest DOBRA ZABAWA. ;]

GŁÓWNODOWODZĄCY:
1) Każdy z Graczy wybiera jeden model ze slotu HQ na Głównodowodzącego.
2) Głównodowodzącym nie może być Bohater Imienny.
3) Głównodowodzący otrzymuje w swoim profilu dodatkową ranę.
4) Głównodowodzący otrzymuje w swoim profilu dowolną cechę z „Universal Special Rules” (s. 74-76 w Rulebooku).
5) Głównodowodzący jest droższy o 25 punktów niż jego „normalny” odpowiednik z codexu (np. Warboss kosztuje 60 pkt ale Warboss Pimpuś kosztuje 85 pkt, bo jest głównodowodzącym)
6) Ekwipunek głównodowodzącego można dowolnie zmieniać.
7) Dodatkowo podczas trwania kampanii Głównodowodzący może otrzymać ekwipunek lub zdolności specjalne, co również może zwiększyć jego koszt bazowy.

BOHATEROWIE:

1) Spośród naszej armii wybieramy dwóch bohaterów. Muszą oni posiadać własne imię. Powinni być również opisani w odpowiednim dziale forum.
2) Bohaterem może zostać: sierżant oddziału, model z sekcji HQ (nie bohater specjalny i nie pojazd), monstrous creature, independent character.
3) Bohater wybiera 1 drzewko umiejętności.
4) Bohater może osiągnąć maksymalnie 4 poziom.
5) Gdy bohater umrze w wyniku ran (wynik „Martwy!” w tabeli ran) może zostać zastąpiony przez innego, nowego bohatera.
6) Ekwipunek bohatera można dowolnie zmieniać.
7) Dodatkowo podczas trwania kampanii Głównodowodzący może otrzymać ekwipunek lub zdolności specjalne, co również może zwiększyć jego koszt bazowy.

TABELKA RAN:
Gdy nasz głównodowodzący lub bohater zginie podczas bitwy wówczas korzystamy z tabelki ran. Rzucamy k66 (2xk6, jedna kość odpowiada za "dziesiątki", jedna za "jedności") i czytamy wynik z tabelki.
Efekt utrzymuję się przez 3 bitwy, w których bierze on udział.

11-13 Martwy! - postać umiera, powraca do osnowy itd. Nie może brać dalszego udziału w kampanii.
14-16 Bardzo ciężkie rany - rzuć k3 razy na tą tabelę przerzucając wyniki "Martwy!, Bardzo ciężkie rany"
22-23 Rana ręki - lekka rana, dowódca nie może wziąć udziału w następnej bitwie.
24 Rana nogi - dowódca od tej pory zawsze porusza się jakby był w trudnym terenie (dotyczy to również szarży).
25 Zerwany mięsień - kara -1 S.
26 Rana klatki piersiowej - kara -1 T.
31 Oślepione oko - kara -1 BS.
32 Hańba! - kara -1 do Ld.
33 Opóźnione reakcje - kara -1 I.
34 Rana dłoni - kara -1 WS.
35 Głębokie rany - dowódca opuszcza następne k3 bitwy.
36 Szalony - dowódca otrzymuję zasadę Rage.
41-56 Wyleczony - rany okazały się nie tak poważne jak sądzono, nic się nie dzieje.
61 Zawzięty wróg - rzuć k6: 1-3 dowódca otrzymuję zasadę Preffered enemy (głównodowodzący gracza, który zmusił go do rzutu na tą tabelkę); 4-6 dowódca otrzymuję zasadę Preffered enemy (wszyscy w armii gracza, który zmusił go do rzutu na tą tabelkę).
62-63 Nieustraszony - dowódca otrzymuje zasadę Fearless.
64-65 Furiat - dowódca otrzymuje zasadę Furious charge.
66 Odporność na ból - dowódca otrzymuje zasadę Feel no pain.

WALKA O MIASTO:
1) Aby zdobyć miasto należy wygrać w 2 z 3 scenariuszy walki o kontrolę nad miastem.
2) Obok nazwy scenariusza podane będzie, że jest to jeden z wyżej wymienionych scenariuszy. (np. "Krowie placki - scenariusz #1 walki o miasto Vea)
3) Głównodowodzący może brać udział w maksymalnie 2 scenariuszach w jednym mieście.
4) W żadnym scenariuszu nie może paść remis, dokładne warunki zwycięstwa będą podane w opisie scenariuszy.
5) Miasta mogą dać pewien bonus lub przedmioty lub oba. W razie takowych org powiadomi o tym wszystkich.
6) Punkt 1 odnosi się do każdego miasta Maleo prócz stolicy Farai. Aby zdobyć to miasto trzeba wygrać w 3 z 5 scenariuszy.

UMIEJĘTNOŚCI I DOŚWIADCZENIE:

1) Głównodowodzący i bohaterowie co bitwę zdobywają doświadczenie (dalej nazywane xp) co bitwę, jeśli brał w niej udział.
2) Postacie zaczynają na 1 poziomie. Wraz ze zdobyciem następnego poziomu zdobywają oni premię.
3) Głównodowodzący na początku wybiera 2 spośród 5 drzewek umiejętności. Bohaterowie wybierają 1 drzewko umiejętności. Nowe umiejętności wybiera on spośród wybranych drzewek umiejętności.
4) Następny poziom zdobywa się gdy osiągnie się wymaganą ilość xp.
5) Premię wynikające z poziomów:
Poziom 2, 3, 4: nowa umiejętność
Poziom 5: wybór nowego (trzeciego) drzewka umiejętności, nowa umiejętność
Poziom 6, 7, 8, 9: nowa umiejętność
Poziom 10: 2 nowe umiejętności
6) Xp wymagane na następne poziomy:
2: 4 xp........3: 8 xp........4: 12 xp........5: 17 xp........6: 22 xp
7: 28 xp........8: 35 xp........9: 42 xp........10: 50 xp
7) Xp jest przyznawane w następujący sposób:
Bohater brał udział w bitwie: 1 xp
Bohater zabił w walce wręcz oddział przeciwnika lub spowodował jego ucieczkę i śmierć poprzez sweeping advance (również gdy walczył oddział sojuszniczy): 1 xp
Bohater zabił w walce wręcz wrogi model z sekcji HQ: 2 xp
Armia bohatera wygrała bitwę (tylko głównodowodzący): 1 xp
Bohater pokonał w walce wręcz monstrous creature’a lub walkera (jeśli nie jest z sekcji HQ): 1 xp
Bohater przeżył bitwę: 1 xp
Bohater nie został ranny: 1 xp

DRZEWKA UMIEJĘTNOŚCI:

Umiejętności walki:

1. Pogromca - bohater uzyskuje przerzuty to hit i to wound gdy walczy wręcz z modelem z zasadą indepent character lub monstrous creature.
2. Precyzyjne uderzenie - bohater może przerzucić wszystkie "jedynki" na rzut to hit w walce wręcz.
3. Zabójcza szarża - bohater może przerzucić nieudane rzuty to hit i to wound gdy szarżował.
4. Mistrz walki - bohater uzyskuje stałą premię +1 WS.
5. Przełamanie gardy - bohater wybiera 1 oddział, z którym walczy, oddział ten otrzymuje karę -1 WS.
6. Kontratak - bohater uzyskuje zasadę counter-attack

Umiejętności strzeleckie:

1. Stabilny - bohater może po ruchu strzelać z broni heavy, lecz nadal nie może szarżować.
2. Precyzyjny strzał - bohater może przerzucić wszystkie "jedynki" na rzut to hit podczas strzelania.
3. Celny strzał - oddział, do którego strzela bohater otrzymuje karę -1 do cover save (tylko strzały od bohatera, nie od oddziału, w którym jest).
4. Mistrz strzelectwa - bohater uzyskuje stałą premię +1 BS.
5. Podkręcenie broni - broń strzelecka bohatera ma zwiększony zasięg o d6" (rzucamy za każdym razem gdy bohater strzela).
6. Łowca maszyn - bohater zyskuje zasadę tank hunter.

Umiejętności szybkościowe:

1. Sprinter - bohater rzuca dwoma kośćmi na bieg lub fleet i wybrać dowolny wynik.
2. Gibki - bohater ignoruje rzuty na difficult terrain. W szarży nadal potrzebne mu są granaty ofensywne aby bić ze swoją inicjatywą.
3. WAAAGH!!! - bohater uzyskuje dodatkowe k3 cali podczas szarży (przez trudny teren też).
4. Uniki - jeden model w base to base z bohaterem otrzymuje karę -1 A (do minimum 1).
5. Błyskawiczny refleks - gdy bohater szarżuje zawsze uderza pierwszy w tej fazie walki.
6. Partyzant - bohater uzyskuje zasadę hit and run.

Umiejętności akademickie:

1. Inspiracja - przyjacielskie oddziały w 12" od bohatera mogą przerzucać nieudane testy Ld.
2. Strateg - po rozstawieniu się obu stron, bohater może przestawić do 3 swoich oddziałów w dowolne dozwolone miejsce (w strefie rozstawienia).
3. Okrzyk bojowy - umiejętność może być użyta raz na grę. Przyjacielskie oddziały (bohater również) w 12" otrzymują +1 A w najbliższej assault phase.
4. Nie ma ucieczki - bohater i przyjacielskie oddziały w 6" otrzymują zasadę stubborn.
5. Sztuka wojny - armia bohatera otrzymuje bonus +1 do rzutu na wybieranie strony/zaczynanie oraz na rzut na przejęcie inicjatywy (tylko gdy bohater bierze udział w bitwie).
6. Dacie radę chłopaki - gdy bohater bierze udział w bitwie dwa dowolne oddziały liczą się jako troops na potrzeby zdobywania znaczników (nie mogą to być pojazdy, monstrous creature i indepent character).

Umiejętności siłowe:

1. Siłacz - gdy bohater używa broni, która obniża inicjatywę do 1 (np. power fist) to zamiast uderzać ostatni otrzymuje karę -2 do I (do minimum 1).
2. Morderczy cios - bohater może przerzucić wszystkie "jedynki" na rzut to wound w walce wręcz.
3. Mistrz dwuraka - bohater może walczyć bronią dwuręczną jakby była jednoręczna.
4. Potężny cios - bohater otrzymuje bonus +1 S w walce wręcz.
5. Żywotny - ciosy wymierzone w bohatera w walce wręcz mają -1 S.
6. Przerażający - oddział zaszarżowany przez bohatera musi zdać test morale. Jeśli wyjdzie nic się nie dzieje, jeśli nie wyjdzie to ten oddział walczy z połową WS. (nie działa na jednostki z zasadą fearless).

Pytania lub pomysły co dorzucić do regulaminu proszę oczywiście zgłaszać Smile


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Czw 11:07, 19 Maj 2011, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendel
Administrator


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eskrador

PostWysłany: Sob 12:04, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Blood Angels mają swój codex więc ten z WD chyba nie jest zbyt aktualny.

No i kilka pytań:

- W jaki sposób określane będę ramy punktowe dla armii?
- Czy jednostki mogą zdobywać doświadczenie?
- Na jakich zasadach uzupełniamy straty?
- Co w przypadku śmierci głównodowodzącego?
- Na jakich zasadach będą dobierani przeciwnicy?

No to chyba tyle po pierwszym rzucie oka Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:24, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Kopiowałem tą część z turnieju jakiegoś i tam był stary dex jeszcze ;p Poprawiłem.
1. Ramy punktowe beda podane w kazdym scenariuszu, nie gramy przeciez kampanii z mapka tylko liniowe scenariusze.
2. Właśnie nie wiem, myślałem żeby nie robić expa oddziałów, chyba że chcecie i ktoś ma jakiś pomysł jak to robić bo przecież nie mamy armii na polach tylko budujemy rozpiskę na konkretny scenariusz.
3. Automatycznie, gramy liniowo więc co scenariusz masz nową rozpiskę.
4. Tego nie wiem, możemy zrobić tabelkę co mu się dzieje albo fluffowo wymyślać co się stało. Jeśli np. będzie co bitwę umierał to może zejść na amen w końcu, zależy też z czego dostał myślę. Jak wolicie?
5. Myślę żeby zrobić to tak, że w scenariuszu będzie podane kto z kim gra.

Wolicie kampanię "scenariusze liniowe" czy "mapka i armie na polach" ?


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Sob 12:24, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendel
Administrator


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eskrador

PostWysłany: Sob 12:40, 18 Wrz 2010    Temat postu:

4. Myślę, że tabelka będzie najlepsza. Wszyscy mamy poza tym jakichś bohaterów stojących w hierarchii niżej od głównodowodzącego, którzy mogliby go zastąpić.

Regulamin się podoba Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Douma



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:59, 18 Wrz 2010    Temat postu:

ja w takim razie odpadam,ze wzgledu na "kartonowe" chimery i lemana:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendel
Administrator


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eskrador

PostWysłany: Sob 16:54, 18 Wrz 2010    Temat postu:

A to niby czemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:33, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Douma napisał:
ja w takim razie odpadam,ze wzgledu na "kartonowe" chimery i lemana:/


Przez papierki mialem na mysli wyciete kolka z papieru zamiast figurki, albo wyciety prostokat zamiast czolgu a nie chimere zrobiona z papieru normalnych rozmiarow takze mozesz spokojnie grac Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Omar



Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 9:25, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Podoba mi sie pomysł liniowych scenariuszy. po dopisaniu fluffu wyjdzie nam z tewgo epicka powieść. oglądałem wlasnie mam talent więc powiem w ten sposób: jestem na tak Smile

A fluff niebawem


Ostatnio zmieniony przez Omar dnia Nie 9:29, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendel
Administrator


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eskrador

PostWysłany: Pią 12:41, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Pytanie o głównodowodzącego może nieco naiwne: czy gdy gwardyjski CCS dostaje +1W z racji bycia głównodowodzącym rzeczony wound otrzymuje jedynie oficer czy cały oddział? Co z bonusowym skillem?

Ostatnio zmieniony przez mendel dnia Pią 12:43, 24 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:52, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Oczywiście tylko oficer. A co do skilla też tylko oficer (są wszak skille, które rozciągają się na cały oddział). Najlepiej jeśli douma da mi znać jaki skill chce a ja powiem czy na cały oddział czy tylko oficer go ma. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:35, 26 Lis 2010    Temat postu:

Poprosze aby każdy na PW przeslal mi jaka cechę z „Universal Special Rules” (s. 74-76 w Rulebooku) posiada jego glownodowodzacy, gdy kazdy juz to zrobi umieszcze to w poscie zeby nie bylo walkow (np. w tej bitwie Pimpuś będzie miał Feel no pain ale za tydzień mu się infiltracja przyda).

I przyjmuje pomysly na tabelke co sie dzieje z glownodowodzacym gdy polegnie podczas bitwy, sam niedlugo tez ukaze swoj pomysl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:00, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Dodałem zapis w regulaminie, nazywa się on "Walka o miasto".
Dodałem również tabelkę ran głównodowodzącego.
Proszę się zapoznać, ewentualnie komentować w "pierdu pierdu".


Ostatnio zmieniony przez boo68 dnia Pią 12:07, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:55, 15 Maj 2011    Temat postu:

UP z drzewkiem skilli, i zapisem o xp i poziomach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boo68



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:08, 19 Maj 2011    Temat postu:

UP z działem Bohaterowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bastionburgstadt.fora.pl Strona Główna -> Turnieje / Kampania na Maleo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin